2 paranoten per dag? Lees waarom.

Wist je dat het eten van 2 paranoten per dag een positieve bijdrage kan hebben aan het immuunsysteem, kanker, infecties of vruchtbaarheidsstoornissen? Ook sporters hebben baat bij deze noot door zijn combinatie van antioxidanten, eiwitten en vetten. Bovendien is de noot erg lekker en gezond.

De paranoot wordt vaak onderschat in zijn voedingswaarde. De paranoot bevat 66,9 g. aan vetten, 14,3 g. aan eiwitten, 7,8 g. aan koolhydraten en 4,9 g. aan mineralen en vitaminen. De gezonde vetten en de goed opneembare eiwitten maken de noot erg gezond.

De noot bevat 1917 mcg selenium. Selenium is een spoorelement dat als antioxidant werkt. Zodoende heeft selenium een beschermende en positieve invloed op het immuunsysteem. In combinatie met vitamine E werkt selenium als een ijzersterk antioxidant. De noot bevat een hoger gehalte selenium dan welke andere noot dan ook.

Vitamine E is belangrijk als antioxidant. Vitamine E beschermt de cellen, celwand, bloedbaan en weefsel. Vitamine E voorkomt dat ze beschadigt raken door oxidatie van onverzadigde vetzuren. Vitamine E reguleert ook de stofwisseling in de cel.

Vitamine E zit in zonnebloemolie, dieethalvarine, dieetmargarine, brood, graanproducten, noten, zaden, groenten en fruit. Vitamine E is gevoelig voor verhitting, met name als er ook zuurstof aanwezig is. Het wordt dan afgebroken. Toch blijft er genoeg vitamine E over in eten en drinken. Een tekort komt nauwelijks voor.


Reageer

Alle rechten voorbehouden - Wat eten wij?©