Deze proteïne bom is goed voor de lijn en supergezond

Deze maaltijd zit boordevol eiwitten en bevordert het gewichtsverlies, vergroot je spiermassa, en ook zal je helpen om ontstekingen te verminderen. Het is ontzettend lekker en het is een keer wat anders dan het saaie ontbijt wat je normaal nuttigt. Het vet in dit ontbijt levert je genoeg energie voor een goede start!

Wat heb je nodig?

2 eieren, 1 avocado, peper, zout, kurkuma en cayennepeper (naar smaak).

De eieren leveren goede energie en bevat ongeveer 7 gram eiwit, verder bevat het vitamine D wat goed is voor je botten en helpt het osteoporose (botontkalking) te voorkomen. Eieren zijn ook rijk aan vitamine A, dat is weer goed voor je gezichtsvermogen, vitamine B 12, voor de regulering van de rode bloedcellen, B 2 die de spijsvertering verbetert en vitamine E welke goed is voor je immuunsysteem. De eieren geven je ook een gevoel van verzadiging, wat betekend dat je minder hongergevoel hebt.

Avocado’s zijn rijk aan kalium, vezels, vitamine E, magnesium en foliumzuur, dat is allemaal gezond en goed voor je lichaam. Het helpt je bij het ontgiften en zorgt voor een goede spijsvertering. De avocado zit vol gezonde vetten die de LDL cholesterol op peil houden en handhaven de gezonde balans van de productie van hormonen.

Bereidingswijze:

gezondmetandrea-avocado-ontbijt

De oven tot 225 ° C verwarmen. Snijd de avocado in tweeën en haal de pit eruit, daardoor ontstaat er ruimte voor de eieren. Lepel wat avocado eruit om de ruimte iets groter te maken en breek de eieren in de avocado helften. Voeg de specerijen naar smaak toe.

Plaats vervolgens de avocado helften op een bakplaat en zet ze in de oven. Bakken tot het gaar is. SMULLEN MAAR!

 


Reageer

Alle rechten voorbehouden - Wat eten wij?©